
Kommunike nr. 1
29. maj 2025Hermed kommunike efter dag 1
Generelt
- Der har været lidt problemer med resultaterne i nogle af klasserne. Der arbejdes på disse resultater her til aften, og det tilstræbes at alle resultater er korrekte i morgen tidlig.
- INGEN opvarmning på ruten.
- 1. etape for U19 blev neutraliseret kort før mål. Derfor blev der ikke udråbt nogen etapevinder, ligesom den gultrøje førertrøje heller ikke blev uddelt efter etapen.
Da bjergtrøjen og pointtrøje var afgjort inden løbet blev neutraliseret, stod disse resultater ved magt, og blev tildelt de respektive ryttere. Derfor var det kun den blå pointtrøje og den røde bakketrøje som var til stede på 2. etape.
- Det accepteres at ryttere ved defekt skifter hjul eller cykel, såfremt rytteren selv står for at udføre alt arbejdet ved defekten, og efterfølgende ikke bliver skubbet i gang.
3. etape
- Lodtrækning til startbokse på 3. etape er flg: 7-8-9-0-1-2-3-4-5-6
Det er rytterens rygnummer der afgør, hvornår man bliver kaldt frem. Det er sidste nummer som er afgørende. F.eks. rygnummer 523.
- U11, U11P, U13, U13P og U15P bedes komme til start 10 minutter før start.
U15, U17, U17P, U19 og U19P bedes komme til start 15 minutter før start.
- Gearkontrol: Nr. 1, 2 og 3 SKAL komme til gearkontrol STRAKS efter målgang. Dette gælder ikke U19 og U19P.
Gearkontrollen sker kort efter målstregen, i højre side.
- Det er kun biler med Tour de Himmelfart streamer i forruden, der må kører på grusvejen.
4. etape
- Startlisten bliver lavet på baggrund af den samlede stilling efter 3. etape. Således at den gule førertrøje starter til sidst.
- Startrampen er placeret 300 meter efter målstregen.
- Bemærk. Kun 30 sekunder mellem hver startende rytter.
- Rytterne skal møde op 15 minutter før start.
- Iht. reglementet SKAL førertrøjer bæres på enkeltstarten
- Det er IKKE tillade bære fuselage under enkeltstarten. (Ting under trøjen, der kan ændre på rytterens aerodynamik).